Четвер, 02.05.2024, 13:53
ІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ [38]
ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ
ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П. [43]
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В НЕПЕРЕРВНІЙ ОСВІТІ [17]
ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ [18]
ПРОБЛЕМИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ [47]
УПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ ЯК ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТНОЗДАТНИХ ФАХІВЦІВ [27]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Каталог файлів
Головна » Файли » ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П.

Чумак Юлія Михайлівна
[ Викачати з сервера (39.0 Kb) ] 11.02.2013, 14:54

Юлія Чумак

(Прилуки)

 

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВОЇ ГРИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 

Сьогодення висуває нові вимоги до викладання іноземної мови, потребує від вчителя оволодіння комунікативною методикою навчання іноземних мов. Пассов Ю. І. зазначає, що комунікативний метод базується на тому, що процес навчання являє собою модель процесу комунікації. Як і будь-яка модель, процес навчання в певних аспектах є спрощеним порівняно з реальним процесом комунікації, проте він є адекватним йому за основними параметрами, які враховують всі основні ознаки процесу навчання. Рогова Г. В. наголошує, що принцип комунікативної спрямованості визначає і суть навчання – відбір та організацію лінгвістичного матеріалу, конкретизацію сфер та ситуацій спілкування, а також вказує на необхідність відповідної організації навчання, використання різних організаційних форм для здійснення спілкування, у тому числі – рольових ігор.  Бо саме рольова гра допомагає реалізувати основний методичний принцип – комунікативної спрямованості навчання. В методиці питання використання рольової гри як прийому навчання іноземної мови почали ретельно вивчати з 1970 років, низка праць присвячується цій проблемі (Аргустанянц Є. С., Аріян М. А., Коломієць І. В., Лівшиць О. Л., Олійник Т. І., Петрусинський В. В. та інші). На Заході рольовою грою займалась Jill Hadfield, Dough Case, Ladousse, Livingstone. Вченими була доведена ефективність використання рольової гри у процесі вивчення іноземної мови.

Гра супроводжує людину протягом усього життя. Навіть стаючи дорослим, опиняючись у певних життєвих ситуаціях, ми приміряємо на себе ту чи іншу роль. Гра як філософсько-культурологічний феномен, засіб взаємодії людини зі світом розглядалася у працях Аристотеля, Платона, Ж-Ж. Руссо, Я. А. Коменського, Ф. Шиллера, Г. Гегеля,  Г. Сковороди. Велике значення грі приділяли А. Макаренко, В. Сухомлинський. Серед сучасних вчених слід відзначити дослідження І. Іванова, С. Шмакова, П. Щербаня, Д. Ельконіна, І. Зязюка, П. Підкасистого, Г. Селевка та ін. Тому, звичайно, потенціал гри повинен бути використаний і у навчальному процесі. Адже за вмілого використання гра може стати незамінним помічником педагога. Психологи стверджують, що гра може стати одночасно й засобом самооновлення, самовдосконалення, до того ж – й стимулятором доброго настрою. З іншого боку, є об’єктивно величезні можливості гри як педагогічного засобу, що збільшує інтелектуальну напруженість, активізує розумові процеси, підвищує інтерес до знань, тренує пам'ять, вміння міркувати логічно тощо. Захопившись грою, можна не помітити, що ти навчаєшся.

Щоб зацікавити учнів, підвищити рівень певних знань з іноземної мови, викладачі пропонують рольову гру як найефективніший метод у досягненні мети, яка полягає у розвитку навичок і вмінь використання мовленнєвої функції для реальних комунікативних цілей спілкування в ситуаціях, що наближені до життєвих. Рольова гра є одним з методів, який застосовується в комунікативному підході як українськими, так і зарубіжними педагогами.

Психологами доведено, що використання рольової гри під час навчання іноземної мови сприяє мимовільному запам’ятовуванню мовного матеріалу й формуванню міцних навичок усного мовлення. Вона, з одного боку, сприяє активізації емоцій та емоційної пам’яті, з іншого – містить необхідні для навчання одиниці монологічного та діалогічного мовлення. Оскільки рольова гра мотивує мовленнєву діяльність, а мотиви – це чинники активізації психічних процесів, то вона позитивно впливає на психічний розвиток людини. Гра сприяє розвитку класифікуючого сприйняття, довільної уваги і пам’яті, а також мови, виробленню вміння спілкуватися, інтелектуальному зростанню (Л. С. Виготський, Д. Б. Ельконін, А. Н. Леонтьєв та інші).

Гра – сильний емоційний подразник, який знімає психологічні бар’єри, що заважають іноземному спілкуванню, підвищує ініціативність і активність студентів, а також стимулює позитивні емоції, які впливають на кору головного мозку, сприятливо розвиває зацікавленість до іноземної мови як предмета. І ця зацікавленість з’являється за рахунок задоволення і радості від процесу гри, що є одним із найважливіших завдань навчання. У рольовій грі створюються передумови для використання всіх засобів впливу на психіку студента, а також для дотримання принципу індивідуального навчання через групове.

Саме рольова гра – один з найбільш ефективних способів реалізації комунікативного принципу у навчанні іноземної мови. Ефективність навчання тут обумовлена в першу чергу вибухом мотивації, підвищенням інтересу до предмета, адже рольова гра являє собою відтворення її учасниками реальної практичної діяльності людей, створює умови реального спілкування. За допомогою рольової гри вчитель може розвивати усі види мовленнєвої діяльності студентів. Рольова гра, що розвиває інтерес до іншомовного спілкування, розширює його предметний зміст, надаючи учням можливість виходу за рамки свого контексту діяльності.

Дослідження психологів засвідчили, що людина запам’ятовує 10% того, що читає; 20% того, що чує; 30% того, що бачить; 50% того, що бачить і чує одночасно; 70% того, що говорить і 90% того, що робить і говорить одночасно. Граючись, учні можуть і говорити, і бачити, і виконувати різні дії одночасно, що свідчить про ефективність застосування цього прийому під час навчання. Отже, гра є найбільш ефективним прийомом навчання, оскільки введення ігрового елементу на уроках англійської мови викликає в учнів інтерес до предмета, сприяє швидкому засвоєнню матеріалу та формуванню навичок усного мовлення.

ЛІТЕРАТУРА

1.                          Олійник Т. І. Рольова гра у навчанні англійської мови в 6-8 класах: Посібник для вчителів / Т. І. Олійник. – К.: Освіта, 1992. – 128 с.

2.                          Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению /        Е. И. Пассов. – М.: Просвещение, 1991. – 223 с.

Рогова Г. В. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в средней школе /  Г. В. Рогова, И. Н. Верещагина. – М.: Просвещение, 1981. –

Категорія: ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П. | Додав: jww1
Переглядів: 300 | Завантажень: 63 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Пошук
Друзі сайту
Конструктор сайтів - uCoz