Ярослав Овдієнко
(Прилуки)
ВИКОРИСТАННЯ
МЕТОДУ ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ
АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Модернізація освіти визначає вимоги до системи
шкільної освіти. Суспільству, що розвивається, потрібні освічені, здібні до
співпраці, мобільні, всебічно розвинені
особистості, що дадуть поштовх навчальному прогресу і розвитку потенціалу
країни. На даний момент активно розвиваються інформаційні технології.
Особливого значення набуває розвиток інформаційно-комунікативної компетентності
молодших школярів, розвиток їх інформаційної культури.
Крім того, можна
враховувати ту особливість інноваційних технологій, як доступ до ресурсів Internet, для
розширення кругозору школярів, для спілкування англійською мовою з однолітками
з англомовних країн. Це не тільки підштовхне дітей до оволодіння іноземною
мовою (засвоїти більшу кількість лексичних одиниць), а й пробудить цікавість до
культури країни співрозмовника. Якщо ж такої можливості немає то можна
використовувати метод проектів, що дасть змогу наблизитись до бажаного
результату.
Метод проектів формує
в учнів комунікативні навики, культуру спілкування, уміння коротко і доступно
формулювати думки, терпимо відноситися до думки партнерів по спілкуванню,
розвивати уміння добувати інформацію з різних джерел, обробляти її за допомогою
сучасних комп'ютерних технологій, створює мовне середовище, сприяюче виникненню
природної потреби в спілкуванні на іноземній мові. Проектна форма роботи є однією з актуальних
технологій, що дозволяють учневі застосувати накопичення знань з предмету. Учні
розширюють свій кругозір, кордони володіння мовою, отримуючи досвід від
практичного його використання, вчаться слухати іншомовну мову і чути, розуміти
один одного при захисті проектів. Діти працюють з довідковою літературою,
словниками, комп'ютером, тим самим створюється можливість прямого контакту з
автентичною мовою, чого не дає вивчення мови лише за допомогою підручника на
уроці.
Робота над проектом –
процес творчий. Учень самостійно або під керівництвом вчителя займається
пошуком вирішення якоїсь проблеми, для цього потрібне не лише знання мови, але
і володіння великим обсягом наочних знань, володіння творчими, комунікативними
і інтелектуальними уміннями. В курсі іноземної мови метод проектів може
використовуватися в рамках програмного матеріалу практично по будь-якій темі.
Робота над проектами розвиває уяву, фантазію, творче мислення, самостійність і
інші особові якості.
Існують параметри зовнішньої оцінки проекту:
• значимість і
актуальність висунутих проблем, адекватність їх досліджуваної тематики;
• коректність використовуваних методів
дослідження та методів обробки отриманих результатів;
• активність кожного учасника проекту
відповідно до його індивідуальних можливостей;
• колективний характер прийнятих рішень;
• вміння відповідати
на запитання опонентів, лаконічність і аргументованість відповідей кожного
члена групи.
Метою навчання
іноземних мов є не система мови, а іншомовна мовленнєва діяльність, причому не сама
по собі, а як засіб міжкультурної взаємодії. Метод проектів дозволяє творчо
застосувати мовний матеріал, перетворити уроки іноземної мови в дискусію,
дослідження.
Метод проектів і
навчання у співпраці знаходять все більше застосування в практиці викладання.
Причин цього кілька:
• необхідність не
стільки передавати учням суму тих чи інших знань, скільки навчити набувати ці
знання самостійно, вміти користуватися набутими знаннями для вирішення нових
пізнавальних і практичних завдань; • актуальність придбання комунікативних
навичок і вмінь, тобто умінь працювати в різноманітних групах, виконуючи різні
соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника тощо)
• актуальність широких
людських контактів, знайомства з різними культурами, різними точками зору на одну
проблему;
• значущість для
розвитку людини уміння користуватися дослідницькими методами: збирати необхідну
інформацію, факти, уміти їх аналізувати з різних точок зору, висувати гіпотези,
робити висновки і висновки. [2]Наприклад,
використовуючи презентацію при виченні теми «Seasons and Months» у 4класі можна
використати такі слайди:
Отже, питання щодо
з’ясування технічних засобів у навчальному процесі завжди було і залишається
актуальним. Поява відео матеріалів, комп’ютерів, світової мережі Internet викликає
бурхливі дискусії серед викладачів щодо їх використання. Зокрема, при
використанні презентації, учні застосовують і сприймають навчальний матеріал
значно краще та легше, спостерігається велика активізація пізнавальної
діяльності під час уроку, зацікавленість, уважність.
З вище сказаного,
можна зробити висновок, що метод проектів є надзвичайно демократичним видом
педагогіки співпраці, довіри і особистої орієнтації. Цей метод сприяє розвитку
творчої обдарованості.
ЛІТЕРАТУРА
1. Метод проектів на
уроках іноземної (англійської) мови [Електронний ресурс] Режим доступу: http://wiki.ippo.edu.te.ua/index.php/
2.Олійник І.П. Використання методу проекту на уроках
англійської мови як один із шляхів формування комунікативної компетентності
учня. – Котовськ, 2012. - 123 с.
align=��ts`
��
gin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;
text-align:right;mso-outline-level:1'>
|