П`ятниця, 26.04.2024, 23:14
ІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ [38]
ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ
ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П. [43]
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В НЕПЕРЕРВНІЙ ОСВІТІ [17]
ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ [18]
ПРОБЛЕМИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ [47]
УПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ ЯК ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТНОЗДАТНИХ ФАХІВЦІВ [27]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Каталог файлів
Головна » Файли » ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П.

Герлянд Тетяна Миколаївна
[ Викачати з сервера (38.5 Kb) ] 11.02.2013, 12:37

Тетяна Ґерлянд

(Киїів)

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНІЙ ОСВІТІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

 

Соціально-економічні зміни в Україні призвели до необхідності модернізації багатьох її соціальних інститутів, і, в першу чергу, професійно-технічної освіти, яка безпосередньо пов’язана з економічними процесами через підготовку конкурентноздатних фахівців на сучасному ринку праці. Система цієї освіти, яка існує сьогодні, склалася в епоху нового часу і заснована на передачі змістовних знань загальноосвітньої та професійної підготовки.

У цій логіці кваліфікація майбутнього кваліфікованого робітника виступає як результат цієї підготовки. З іншого боку, роботодавцям потрібна не лише кваліфікація, яка, на їх думку, пов’язана з роздробленням виробничих функцій на низку завдань та видів професійної діяльності, а компетентність як поєднання навичок, властивих кожному індивіду, в яких поєднуються кваліфікація з соціальною поведінкою, здатністю працювати в групі, ініціативністю, вмінням приймати самостійні рішення у нестандартних ситуаціях і відповідати за їх наслідки.

Очевидно, що в світлі сучасних вимог до випускника професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ), які складаються під впливом існуючої ситуації на ринку праці і таких процесів, як прискорення темпів розвитку суспільства і повсякденної інформатизації оточуючого середовища, провідним виступає навчання на засадах компетентнісного підходу. Освіта, орієнтована тільки на отримання знань, означає сьогодні орієнтацію на минуле. У мінливому світі система професійно-технічної освіти повинна формувати такі нові якості випускника як ініціативність, інноваційність, мобільність, гнучкість, динамізм, конструктивність та ін. Майбутній професіонал повинен володіти прагненням до самоосвіти протягом усього життя, новими технологіями і розуміти можливості їх використання, уміти приймати самостійні рішення, адаптуватися в соціальній і майбутній професійної сфері, розв'язувати існуючі проблеми і працювати в команді, бути готовим до перевантажень, стресових ситуацій і уміти швидко з них виходити.

На методологічному рівні пошук суті компетентності передбачає, передусім, виявлення істотних ознак цих явищ з позицій системного, цілісного, особистісного та діяльнісного підходів. Компентності трактують як кваліфікаційну характеристику індивіда, на момент його включення у певну діяльність; коло питань, в яких людина добре обізнана, має пізнання і досвід; загальну здатність, засновану на знаннях, досвіді, цінностях, схильностях, що набуті завдяки навчанню; сукупність взаємопов'язаних якостей особистості (знань, умінь, навичок), необхідних для якісної продуктивної професійної діяльності; сукупність взаємопов’язаних смислових орієнтацій, знань, умінь, навичок і досвіду діяльності учня, необхідних для того, щоб здійснювати особистісно та соціально значиму продуктивну діяльність; здатність реалізації знань і умінь в конкретній ситуації [1, c. 3435].

Компетентнісний підхід у навчальному процесу ПТНЗ розкриває цілісний характер освітнього процесу в цьому навчальному закладі, який забезпечується взаємозв’язком дисциплін загальноосвітнього, загальнопрофесійного і спеціального циклів, заснованих на наступних положеннях: зміст освіти розглядається як засіб розвитку особистості, а не як самоціль; освітній процес спрямований на оволодіння узагальненими знаннями, уміннями і навичками та способами мислення; інтеграція дисциплін різних циклів; варіативність і диференціація навчання; використання позитивної стимуляції пізнавальної діяльності.

Як було вищевикладено, основна ідея компетентнісного підходу полягає в наданні можливості навчатися максимально широким можливостям. На мою думку, використовувати такий підхід у викладанні загальноосвітніх дисциплін  у професійно-технічній освіті необхідно, щоб не було розриву між теорією і практикою. При організації навчального процесу в ПТНЗ необхідно забезпечувати інтеграцію теорії і практики. Це означає формування вмінь навчатися в межах різноманітних ситуацій. Принципами методики такого навчання є: навчальний процес повинен бути орієнтований на досягнення  певних завдань, які є результатом навчання. Учні повинні свідомо взяти на себе відповідальність за власне навчання, що досягається створенням такого середовища навчального закладу, яке формує цю відповідальність; учням повинна бути надана можливість вчитися пошуку, обробки та використання отриманої навчальної інформації (тобто, необхідно відмовитися від практики трансляції знань); можливість розвивати загальноосвітню компетентність, тобто нести відповідальність за власне навчання; індивідуалізація навчання [2, c. 42].

Компетентнісний підхід, будучи орієнтованим, насамперед, на нове бачення цілей та оцінку результатів професійно-технічної освіти, висуває свої вимоги і до інших компонентів освітнього процесу змісту, педагогічних технологій, засобів контролю і оцінки. Головнеце проектування і реалізація технологій навчання, які створювали ситуації включення учнів у різні види діяльності (спілкування, вирішення проблем, дискусії, диспути, виконання проектів).

ЛIТЕРАТУРА

1. Онопрієнко О. В. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті / О.В. Онопрієнко // Шлях  освіти. – 2007. – №4. –  С. 32–37.

2. Шишов С. Е. Компетентностный подход к образованию как необходимость / С.Е. Шишов, И.И. Агапов // Мир образования – образование в мире. – 2005. – №4.  – С. 41–43.

 

Категорія: ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П. | Додав: jww1
Переглядів: 358 | Завантажень: 32 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Пошук
Друзі сайту
Конструктор сайтів - uCoz