Валентина Бороніна
(Прилуки)
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ - РЕСУРСІВ НА ЗАНЯТТЯХ АНГЛІЙСЬКОЇ
МОВИ
Сучасні тенденції у
викладанні англійської мови у вузах пов'язані як з радикальною зміною
методичної парадигми, так і з технічним оновленням процесу навчання. Це виражається
в широкому використанні нових засобів навчання, насамперед комп'ютерних
технологій. Текст, фото, графіка, анімація, відео, звук в інтерактивному режимі
роботи створюють інтегровану інформаційну атмосферу, в якій студент одержує
якісно нові можливості вивчення англійської мови.
Розробкою і використанням у навчальному процесі
нових інформаційних технологій в сучасній методичній науці займається ряд
дослідників. Богатир В.М., Ваграменко Я.О.,Калін К.К., Полат О.С. сформували
методологічну основу і концептуальні положення використання нових інформаційних
технологій в освіті.Завдання викладача полягає в тому, щоб створити умови
практичного оволодіння англійською мовою для кожного студента, вибрати такі
методи навчання, які дозволили б кожному студенту виявити свою активність.
Завдання викладача - активізувати пізнавальну діяльність студента в процесі
навчання іноземним мовам. Сучасні педагогічні технології такі, як навчання в
співробітництві, проектна методика, використання нових інформаційних технологій,
Інтернет - ресурсів допомагають реалізувати особисто - орієнтований підхід у
навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням
здатностей студентів, їхнього рівня володіння іноземною мовою та інше.
Форми роботи з
комп'ютерними навчальними програмами на заняттях іноземної мови включають:
вивчення лексики; відпрацьовування вимови; навчання діалогічного і
монологічного мовлення; навчання письму; відпрацьовування граматичних явищ.
Можливості використання Інтернет - ресурсів
величезні. Глобальна мережа Інтернет створює умови для одержання будь-якої
необхідної студентам і викладачам інформації: країнознавчий матеріал, статті з
газет і журналів, необхідну літературу та інше. Інтернет - ресурси надають
унікальну можливість студентам вступати в живий діалог з реальним партнером
(носієм мови), удосконалювати вміння монологічного і діалогічного мовлення,
розвивати такі комунікативні навички, як уміння вести бесіду, лаконічно
викладати свою думку.
Розвиток освіти в наші
дні органічно пов'язаний з підвищенням рівня її інформаційного потенціалу. Ця
характерна риса багато в чому визначає як напрямок еволюції самої освіти, так і
майбутнє всього суспільства. Як інформаційна система, Інтернет пропонує своїм
користувачам різноманіття інформації і ресурсів. Базовий набір послуг може
містити в собі: електронну пошту (e-maіl); телеконференції; відеоконференції; можливість публікації власної
інформації, створення власної домашньої сторінки і розміщення її на Web -
сервері; доступ до інформаційних ресурсів (довідкові каталоги; розмова в мережі
(Chat).
Сьогодні пріоритет
надається комунікативності, інтерактивності, автентичності спілкування,
вивченню мови в культурному контексті, автономності і гуманізації навчання.
Комунікативний підхід - стратегія, що моделює спілкування, спрямована на
створення психологічної і язикової готовності до спілкування, на свідоме
осмислення матеріалу і способів роботи з ним, а так само на усвідомлення вимог
до ефективності висловлення. Комунікативне завдання повинне пропонувати
студентам проблему або питання для обговорення, причому студенти не просто
діляться інформацією, але і оцінюють її. Важливо, щоб таке завдання надавало
можливість гнучкого використання всіх знань і вмінь студентів. Комунікативне навчання мові за допомогою Інтернету
підкреслює важливість розвитку здатностей студентів і їхнє бажання
використовувати іноземну мову для спілкування. Першорядне значення надається
розумінню, передачі змісту і вираженню змісту, а вивчення структури і словника
іноземної мови служать цій меті. На додаток до комунікативних
потреб, студентам необхідно освоїти методику роботи в Інтернеті, щоб бути більш
відповідальними за своє власне навчання. Їм потрібно виробити здатність
справлятися з ситуацією, коли їхні язикові ресурси недостатньо адекватні; мати
гарні навчальні навички; здатність оцінювати свою власну мову і успіхи, а також
здатність визначати і розв'язувати навчальні проблеми.
Однією з нових вимог,
запропонованих до навчання іноземним мовам з використанням Інтернет - ресурсів,
є створення взаємодії під час заняття, що прийнято називати в методиці
інтерактивністю. Інтерактивний підхід у віртуальному просторі
служить одним із засобів досягнення комунікативної мети на занятті. Від
принципу комунікативності він відрізняється наявністю щирого співробітництва,
основний натиск робиться на розвиток умінь спілкування і групової роботи, у той
час як для комунікативного завдання це не є обов'язковою метою (адже одним з
найпоширеніших видів комунікативного завдання є монолог).
Інтерактивність не просто створює реальні
ситуації з життя, але і змушує студентів адекватно реагувати на них за
допомогою іноземної мови. Нехай навіть при наявності помилок. Головне вміння
спонтанно, гармонійно реагувати на висловлення інших, висловлювати свої почуття
і емоції, тобто ми можемо розглядати інтерактивність як спосіб саморозвитку
через Інтернет: можливість спостерігати і копіювати використання мови, навички,
зразки поводження партнерів; знаходити нові вирішення проблем під час їхнього
спільного обговорення.
ЛІТЕРАТУРА
1. Артемьева, Л. В. Использование мультимедийных
средств в обучении иностранным языкам [Электронный ресурс] / Л. В. Артемьева. -
М., 2010.
2. Кизлякова, Е. С. Внедрение новейших
информационных технологий в обучение иностранным языкам [Электронный ресурс] /
Е. С. Кизлякова. - П., 2010.
|