Лисак Ольга Борисівна - ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ - Каталог файлів - ІІ Міжнародної науково-практичної
Середа, 07.12.2016, 15:26
ІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ [38]
ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ
ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ К.П. [43]
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В НЕПЕРЕРВНІЙ ОСВІТІ [17]
ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ [18]
ПРОБЛЕМИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ [47]
УПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ ЯК ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТНОЗДАТНИХ ФАХІВЦІВ [27]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 Каталог файлів
Головна » Файли » ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ

Лисак Ольга Борисівна
[ Викачати з сервера (40.0Kb) ] 11.02.2013, 12:15

 

Ольга Лисак

(Київ)

 

ОСОБЛИВОСТІ СТАТИСТИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ЄВРОПЕЙСЬКОЇ МОБІЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ

 

Дослідження як питання європейської мобільності майбутніх фахівців економічного профілю, так і академічної мобільності загалом, неможливе без опрацювання відповідної статистичної інформації. Слід зазначити, українська статистика з даного питання майже відсутня. Вона скоріше має випадковий характер, як, наприклад, узагальнені дані певних університетів. Тому, частіше усього доводиться користуватися наявною європейською статистикою. Існує не єдине джерело, з якого можуть бути отримані дані для  загальноєвропейського огляду мобільності. Трьома великими міжнародними збирачі даних щодо мобільності студентів є ЮНЕСКО, ОЕСР, EUROSTAT, ESU (Європейський студентський союз), статистична інформація Erasmus, British Council, портал Statistics for all, що фінансується Lifelong Learning Programme.

Оскільки Болонська декларація назвала підвищення мобільності студентів в якості основної стратегічної мети програми реформ, можна було б очікувати, що будуть зроблені зусилля по створенню системи статистики та опитувань, що підходила б для моніторингу фактичного кількісного збільшення студентської мобільності. На практиці, однак, інформаційна база для визначення тенденцій мобільності студентів залишається досить слабкою. Після дослідження наявних статистичних даних, були підкреслені наступні проблеми:

-       Міжнародна статистика традиційно представляє інформацію про іноземних студентів і навчання за кордоном, ці дані є слабкими наближенням до мобільності студентів, тому що значна частина іноземних студентів у різних європейських країнах мобільні не з  метою навчання, а скоріше тому, що вони вже живуть в певній країні, і, як наслідок, навчаються там же. І навпаки, деякі студенти жили і вчилися в іншій країні до проведення дослідження і переїхали в країну свого громадянства з ціллю навчання.

-       Багато країн включають тимчасово мобільних студентів – тобто, найбільш поширений вид внутрішньо європейської студентської мобільності – лише частково або ж повністю виключають її. Деякі країни навіть вважають тимчасово мобільних студентів, які перетинають кордони країни, вітчизняними студентами під час навчання за кордоном.

-       Наявна міжнародна статистика не надає жодних відмінностей між студентами, що планують отримати закордоном диплом, або ж пройти певний цикл навчання, тобто між тими, хто збирається вчитися за кордоном протягом одного семестру або дещо більшого періоду часу.

-        Існує ніяких відмінностей в міжнародній статистики відповідно до громадянства або мобільності відповідно до програм бакалавра і магістра.

-       Є немає статистики та опитувань по всій Європі, що підходили б для встановлення самої події студентської мобільності, тобто скільки студентів навчалися за кордоном в ході дослідження – або під час усієї програми навчання або, принаймні, деякого періоду протягом курсу навчання.

Однією з причин такої недостатності даних може бути те, що великі статистичні агенції та організації просять при поданні національних даних виключити рухливість тривалістю до одного року. Стандартна міжнародна порівняльна статистика не говорить нам майже нічого про короткострокову мобільність. Деякі експерти стверджують, що короткостроковий внутрішньо європейська мобільність, в кількісному вираженні, багато в чому збігаються з мобільністю Erasmus. Неясно, на яких доказах заснована ця оцінка. Крім того, можна очікувати, що частка цієї мобільності також породжується національно-фінансованими програмами мобільності, і через систему державного студентського кредиту і системи грантів. Про число студентів, які самостійно оплачують навчання і не підтримується будь-якої з програм можна тільки здогадуватися.

Якщо ж говорити про наявність вітчизняної статистичної інформації, ситуація видається ще більш сумною. Відсутність систематизованої статистичної інформації не дає можливості об’єктивно аналізувати стан європейської мобільності українських студентів та робити прогнози на майбутнє. Певну інформацію щодо контингенту студентів, особливостях навчання студентів у ВНЗ, пріоритетів молоді, реформування освіти, переходу на кредитно-модульну систему, навчання у ЄС можна знайти у наступних джерелах: Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України; фонді «Демократичні ініціативи», Державній службі молоді та спорту України; Інституті Горшеніна; Центрі Разумкова.

 

ЛІТЕРАТУРА

1.     Teichler U. Mapping Mobility in European Higher Education. Volume I: Overview and Trends [Електронний ресурс] / Teichler U., Ferencz I. and Wächter B. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/education/more-information/doc/2011/acaannex_en.pdf.

2.     Teichler U. International Student Mobility in Europe in the Context of the Bologna Process / Teichler U. // Journal of International Education and Leadership. –Spring 2012. – Volume 2, Issue 1.

3.     Kelo M. EURODATA. Student Mobility in European Higher Education / Kelo M., Teichler U. und Wächter B.Bonn: Lemmens. – 2011.

 

Категорія: ФІЛОСОФСЬКІ ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ | Додав: jww1
Переглядів: 143 | Завантажень: 47 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2016
Пошук
Друзі сайту
Конструктор сайтів - uCoz